Pancaroba

Tahun ni baru nak masuk sebulan. Belum tanggal tali pusat pun tapi aku rasakan banyaknya masalah dunia yang meracau-racau. Termasuklah hidup aku sekali rasa teracau-racau sekali. Uh! semakin menakutkan dunia ni. Mula sekali;
  • Bush kena baling kasut.Satu dunia yang bulat ni tahu. Family si pembaling kasut tu pun dapat supply seumur hidup kasut percuma.Kompeni si pembuat kasut pun dapat syafaat apabila order melimpah-limpah apabila orang menyiasat tempat lahir kasut tersebut.
  • Perang Palestin. Semua bersedih, derma diwujudkan dan pendapat peribadi aku, Bush membalas dendam sebab kena baling kasut.
  • Obama. PM baru Amerika. Semua orang suka. Diharap membawa pembaharuan di dunia yang semakin meleset.
  • Pas menang di KT. Pendapat aku, No komen, rakyat berpelajaran pasti lebih mengetahui yang mana perlu di pilih sebagai wakil mereka. Mereka takkan memilih yang asyik tido & makan je kot. Orang dah muak dengan gambaran orang gomen malas nak buat keje.
  • Kilang-kilang kat Penang dah mula buka katup. Sebab utama ekonomi AS meleset. So terheret samalah pengilang yang eksport ke AS.
  • Tahun ni bagi masyarakt Cina tahun kerbau kot. OX tu ape.. so disifatkan tahun ni lembab, keras & malas.
Aku..aku dah kasi surat resign. So next month aku keje hospital yang aku maki-maki haritu. Har!Har!Har!Padan muke aku.

Masalah famili lak, mak aku sakitnya tak baik-baik lagi. So kami bercadang nak hantar dia balik ke hospital. Tambahan lagi tangan kiri dah patah. Kami cuba ubatkan cara tradisional tapi tak berjaya. So aku akan tido hospital lagi..

0 ulasan: