Kereta aku buat hal lak. Enjin temperature tinggi. Bengkel kasitau fan mati dan kena cuci, apatah sumbat. RM278 melayang. Lepas tu cakap tangki air bocor lak. Nanti Monday suruh mai tukar. Gila punya bengkel. Yang aku tau tangki air aku ok je, lepas diorang baiki bocor la. Panas telinga aku. Dah dua hari aku bawak kereta aku tu temperature tinggi. Aku tau. Tapi aku dah faham sangat kete aku ni, walaupun sakit masih berbakti. Kete aku tetap jalan dengan setianya. Aku perasan waktu lepas bayar tol, jem dan tengok suhu dah cecah "H". Berpeluh aku. Sebab kete boleh padam bila-bila masa. Sebab tu bila jambatan jam aku tak boleh balik kecuali pakai feri. Queue ke feri hampir 1km lebih. Kalau balik ikut jambatan mau mati kete aku tengah jalan. Pengalaman aku yang lepas sedang pecut laju kete padam, lampu meter merah semuanya, kasi signal emergency, dgn kelajuan yang nyawa-nyawa ikan perlahan aku masuk ke lorong kecemasan. Sebab tangki air dah kering, bocor ke apa tak tau tapi bengkel cakap memang kritikal. Selang 15 di lorong kecemasan waktu itu, aku hidupkan suis, dengan setianya kete aku jalan jugak walaupun separuh pengsan. So kepada semua rajin-rajin check enjin dan kawan-kawan rapatnya. Keretaku walaupun dah tua dan kecik I luv u..

0 ulasan: