Dilemma

Dilema bermaksud permasalahan yang timbul untuk membuat pilihan. Itu maksud dari kamus aku sendiri.Har..har..har. Memang aku dilema. Aku terpilih pulak dalam interview hospital swasta yang aku kondem kaw2 tempohari. Aku ambik offer letter dan terkejut beruk gaji yang diaorang kasik amatlah rendah untuk jawatan department head it. Adaka nak kasi aku RM 2300. sahaja. Dah tu tak discuss ngan aku la. Kata mereka berdasarkan merit dan skill aku. Memang bengong la kompeni ni. Maukah aku join kompeni ini? Ramai yang suroh join bila aku tanya. Join2 la..bagus tu..masuk dulu..Masalah utama aku sayang keje aku sekarang. Kalau tak tau mereka antar aku traning. Ajar aku. Mereka jaga aku elok2. Aku boleh jadi terror dlam 2&3 tahun ni. Kalo aku resign habislah knowledge aku. Katakan aku tak seronok keje kat sana, takkan jumpa dah kompeni sekrg ni. Kalau Hospital ni kasi aku RM 3000 pun dah cukup. Esok aku leh kasik surat resign. Apala bengong punya hospital swasta..cawangan sana sini.kolej pun berlambak.oversea pun ada...haprak sunggoh!Tapi sampai sekarang pun aku masih malas nak fikir nak terima ka tak? Tak mo lah.. Mcm nak call kompeni tu dan kasik tao"Puan, saya reject offer tu sebab gaji yang ditetapkan bukan di dalam range yang saya minta..sekian!" Haha padan muka...mereka..

0 ulasan: