Kita ada kuasa minda yang hebat







Aku ada petua ada-ada aje yang sudah dipraktikkan selama setahun jagung ni. Aku terjumpa bila mengoogle, mengkaji dan buat praktis. Salah satunya aku sudah berjaya mendapat gaji RM 2,300 yang merupakan salah satu impian aku.[Aku fokus RM 2,500, tapi oklahtu] Konsepnya mudah 'Thought Become Things'. Caranya tulis impian anda di atas kertas dan lekatkan di dinding yang selalu mata anda memandang. Secara tidak sedar minda anda sedang merakam dan bekerja untuk mendapatkannya tanpa anda sedar. Bila anda akan sedar? Bila anda telah mendapatnya! Cabang minda bawah sedar ini luas, ia juga boleh membuatkan orang lain mengikut kehendak kita tanpa mereka sedari.
Link yang best untuk dalami konsep minda;
Selain dari itu, impian aku nak bekerja di Bayan Lepas. Mungkin sebab gaji dibayar tinggi, banyak shopping kompleks lagipun Penang kan cantik panoramanya. Aku selalu ronda-ronda disitu sambil melihat kilang MNC yang gah dan berkata 'bestnya kalau aku dapat keje di sini' dan bayangkan bagaimana hati daku gembira sekali kalau sudah mendapatnya.. dan aku sudah berjaya, bulan depan daku start keje di MNC, Bayan Lepas, Penang dengan gaji yang aku idamkan!Insya-Allah. Kalau berjaya nanti jangan lupa sedekah ye..



0 ulasan: